DigiEase kan hjälpa dig med alla typer av digitalisering och automatiseringar. Vi brinner för att effektivisera och digitalisera arbetsflöden.
För oss handlar digitalisering om att förenkla och optimera företagets olika arbetsflöden.
Många företag är inte medvetna om hur många tjänster som ingår i deras Microsoft 365-abonnemang. Många av tjänsterna som igår i abonnemangen som man redan betalar för kan användas för att förenkla och digitalisera många av arbetsflödena på företaget.
Läs merÄr ni redo att att öka ert teams produktivitet och ta ert samarbete till nya nivåer? Samla all information och alla era team på ett och samma ställe. Ett intranät byggt i SharePoint tar er dit på nolltid!
Läs mer om intranätÄr det dags att förenkla och digitalisera företagets godkännandeprocesser? Med Microsoft Approvals kan HR-avdelningens godkännandeprocesser så som semesteranssökningar eller HR-blanketter skötas helt digitalt och automatiserat.
Läs mer om godkännandeprocesserVill ni effektivisera era arbetsflöden och slippa ändlösa mailtrådar och manuellt skapade filer och Exceltabeller? Microsoft Power Apps can strömlinjeforma ett obegränsat antal arbetsflöden, från interna order- och lagersystem till egna ärendehanteringssystem och mycket mer därtill!
Läs mer om interna apparUtöver de digitala tjänsterna erbjuder vi även en fullskalig designbyrå som kan hjälpa er med allt från loggor och visitkort till kompletta varumärkesidentiteter. Vi har även en gedigen erfarenhet av att driva marknadsprojekt från start till slut.
Läs mer om våra grafiska tjänsterHär finns ett litet urval av några kundprojekt som vi har hjälpt till med.
Med ett stort internt lager av profilprodukter som beställdes av kundens säljare samt deras olika utlandskontor hade kunden ett stort behov av att skapa ett lagerhanteringssystem som även kunde hantera ordrar. En stor del av problemet var att det var svårt att visa säljare och utlandskontor vilka produkter som fanns i lager eftersom det inte fanns någon riktigt översikt av produkterna.
Innan digitaliseringen skedde så sköttes orderhanteringen genom att beställningar mailades eller ringdes in till de ansvariga. Det var ofta svårt att hålla ordning på vem som beställt vad och när. Det fanns heller ingen lagerhantering utan medarbetarna fick försöka hålla koll på lagret på egen hand.
Projektet startade med att kunden ville förenkla och digitalisera sina semesteransökningar. De använde pappersblanketter för sina semesteransökningar som medarbetarna skrev ut och lämnade till sin chef för godkännande. Chefen skannade efter godkännande in dokumentet och skickade till HR-ansvarig som la in det i en gemensam Outlook-kalender som var väldigt svår att överblicka under perioder där många medarbetare var lediga.
Kunden hade ett behov av en överskådlig kalender där alla medarbetares frånvaro kunde ses för den närmaste månaden. De ville även kunna särskilja på frånvaro från t.ex. semester och på distansarbete. Innan digitaliseringen sköttes kalendern helt manuellt genom att boka "möten" i en Outlook kalender. HR-ansvarig var sedan tvungen att hålla manuell koll på att de som behövde tillgång till kalendern fick rättigheter att läsa den.
Vill du veta mer om de tjänster vi erbjuder? Tveka inte att höra av dig för hjälp med hur just du kan effektivisera eller digitalisera dina arbetsflöden.